Cosmin Răileanu este omul rezultatelor.

Ca și mine. Nu a trebuit sa discut cu el mai mult de trei minute ca să înțeleg asta. A creat și dezvoltat un business-unic în România – în care cuvintele de ordine sunt: încredere, seriozitate, implicare, ieftin, calitate. Ai crede că ieftin și calitate nu merg alăturate. Nu în țara noastră. Dar toți clienții lui Cosmin pot depune mărturie că se poate. Așa se face că din recomandare în recomandare, business-ul lui a crescut și s-a extins.
Este multă muncă în spate. Sunt convinsă că foarte multă, deși nimeni nu se plânge. Nu am interacționat doar cu Cosmin, ci și cu angajații săi. Sunt oameni muncitori, dintr-o bucată, mi-au inspirat încredere totală. Nu am întrebat, dar pun pariu că în firma lor se simt ca într-o familie mare și au grijă unii de alții.
Am întrebat însă alte lucruri și sper din suflet ca ceea ce am aflat să fie chiar informația de care aveai nevoie!
Și dacă nu construiești/repari nimic acum, ține-i minte și recomandă-i mai departe! Merită.

1. Sunteți fondatorul unui concept de marketing unic, dacă nu mă înșel, la noi în țară. Povestiți-ne puțin despre acest concept. Ce este mai exact vindem-ieftin.ro? Cum s-a născut ideea?

Visul am început să îl scriem acum aproximativ 3 ani și jumătate și totul a pornit de la acest slogan “ Vindem mult pentru că vindem ieftin și vindem ieftin pentru că vindem mult” reprezentativ pentru noi. Conceptul Casa de Comenzi Vindem-ieftin.ro este nou pe piața din România întrucât nu avem stocuri, transport sau manipulări, practic toată marfa se livreaza direct de la producător fiind ambalată corespunzător pentru a ajunge la client în cele mai bune condiții, nefiind depozitată. Suntem, pe scurt, un broker pe materiale de construcții. Tot ce trebuie să facă clienții noștri este să ne trimită necesarul lor complet de materiale în funcție de etapa de construcție în care se află la momentul achiziției. Ne adresăm în mod special clienților finali, deoarece în piață sunt foarte multe capcane de care clienții nu știu și aici ne referim la meseriași care “recomandă” anumite depozite care oferă, de cele mai multe ori, produse care  nu sunt la calitatea prețului achiziționat.

2. Cât de greu/ușor a fost să impuneți pe piață acest mod nou de abordare a vânzărilor?

Sincer, teoretic greu, practic foarte greu. Spun asta pentru că acest mod de lucru implică plata integrala a produselor în avans. La început a fost destul de dificil să convingem oamenii la telefon că suntem serioși și marfa ajunge gratuit oriunde în țară. Increderea clienților a fost o bătălie destul de greu de câștigat,  dar efortul a meritat, deoarece, cu fiecare client mulțumit, recomandările au început să apară.

3. Care sunt avantajele acestui concept ?

Clienții pot cumpăra totul dintr-un singur loc astfel pot economisi timp și mai ales bani (totalul necesarului de materiale fiind mai mic decât in depozitele clasice și hypermarket-uri). Garantăm o economie per total achiziții la un necesar care are produse din mai multe categorii cuprinsa între 10-20 % ! Cu cât cantitatile sunt mai mari, cu atât putem negocia la fabrică prețuri mai bune pentru client.
Noi, ca și revânzători, contractăm prețuri mai bune negociate periodic, iar adaosul nostru nu cuprinde cheltuielile unui depozit sau hypermarket (15-20%). De aceea avem acest avantaj pe care îl transmitem și clientului nostru. Nu mai aleargă după materiale de construcții prin depozite ori după cele mai bune prețuri, putând  să compare ofertele pe care deja le are de la alți furnizori, așa fiind apoi sigur de cele mai bune prețuri. Oferim consiliere gratuită pentru clienții care au nevoie de informații legate de implementarea produselor.

4. De ce materiale de construcții? Poate fi importat acest concept și la alte produse?

Am început în acest domeniu deoarece în acea perioadă eram prins cu  construcția propriei mele locuințe și am întâmpinat multe probleme. Probleme pe care în acest moment le preîntâmpin, oferind soluții eficiente clienților care se află în aceeași situație. De exemplu, meseriașul meu îmi recomanda achiziționarea acoperișului dintr-un anumit depozit, totuși eu am cerut mai multe oferte și așa mi-am dat seama, că, de fapt, dacă mergeam pe recomandarea meseriașului pierdeam aproximativ 15% din valoare. Ulterior am aflat ca acesta este un mod de lucru la nivel național,  indiferent de produs și că unii meseriași,constructori sau arhitecți au comisioane din recomandările aduse depozitelor. Evident, aceste comisioane se reflectă într-un preț mai mare la client! Nimeni nu vrea să renunțe la profit din cauza cheltuielilor. Dacă s-ar renunța, producătorii ar putea fi încurajați să creeze game ECO sau branduri proprii. Un exemplu concret- un client dorește plasă sudată de 5 mm. Dacă se duce la depozitul clasic o să găsească doar la 4, 5 mm la preț de 5 mm. Aceste probleme sunt eliminate în relația cu noi.
Nu mai vorbim de lucrările în care constructorul aduce materialele. Va avea tendinta să folosească materiale cât mai slabe calitativ, astfel încât să rămână cu cât mai mult profit la final.
Acest concept – ca să răspund și la a doua parte a întrebării este deja implementat și în alt domeniu și anume Brokerii de asigurări.

5. Ati crescut în acești 3 ani și jumătate. Ce a implicat această creștere?

În primul an am avut o creștere de 50% pe care am păstrat-o și în următorii 2 ani și jumătate. Această crestere ne-a confirmat că noua noastră abordare în piața materialelor de construcții online a meritat toată munca de început pe care am depus-o.
În vanzari, acesta satisfacție a clienților multumiți nu se poate compara și cumpara cu nimic!

6. Ce pot găsi oamenii pe site-ul Dvs?

In primul rând, pe site-ul nostru se găsesc exemple de necesare pe care clienții le-au achiziționat deja, astfel încât clientul poate vedea economia pe care clientii au făcut-o, față de prețurile din depozite și hypermaket-uri. Prin această metodă încurajăm clienții să trimită necesarul lor de materiale indiferent de care ar fi acesta, iar noi oferim cea mai profitabilă soluție.
Invităm toți clienții care doresc să economisească atât timp cât și bani pe site-ul nostru unde pot alege de la mai multi producători tot ce este necesar pentru construirea casei: de la materiale de structură, amenajări interioare, exterioare cât și instalații electrice, sanitare sau termice. In funcție de nevoile clienților , consultanții nostri recomandă și alte produse care sunt noi sau nu sunt foarte bine cunoscute în piață, dar calitatea este premium. În funcție de bugetul alocat pentru etapa respectivă, colegii noștri propun mai multe soluții, astfel încât clientul are posibilitatea să o aleagă pe cea care este cea mai potrivita pentru el.

7. De ce nu aveți prețurile afișate pe site?

Mă gândeam când o să mă întrebați și acest lucru, pentru că atunci când intrați pe site-ul nostru, primul lucru pe care îl observați diferit față de orice magazin online este absența prețurilor produselor. Căutăm să încurajăm clienții să ne trimită necesarul lor integral de materiale, astfel încât să le putem identifica nevoile și să le putem oferi cele mai avantajoase soluții. Ieftin nu înseamnă calitate slabă, ci din contră, la noi  înseamnă calitate la un preț mic.

8. Cum va găsesc clienții? Bănuiesc că cea mai eficientă reclamă este recomandarea directă. Care este suma record economisită de vreun client prin intermediul Dvs?

Cele mai multe recomandări vin într-adevăr de la clienții care au cumpărat de la noi, dar în acest moment avem foarte multe solicitări care vin direct pe site-urile noastre www.vindem-ieftin.ro, www.diviziadeacoperisuri.ro, www.diviziadefier.rowww.diviziadepavaje.ro. 
În acest moment nu vă pot spune o sumă exactă, dar vă pot confirma un procentaj de 10% care a fost economisit per total în construcția unei case cu materiale achiziționate prin casa de comenzi vindem-ieftin.ro

9. In fapt, clienții economisesc și timp, nu numai bani. Este corect? Sau achiziția prin casa de comenzi înseamnă mai ieftin, dar livrare în timp mai îndelungat?

Da, clienții economisesc în afară de bani și timp, iar acesta nu poate fi cuantificat valoric. Astfel, clienții noștri intră într-o zonă de confort și preferă să aștepte o perioadă mai mare de timp în comparație cu depozitele unde marfa se ridică în momentul achiziției, pentru că, într-adevăr există o perioadă pe care clientul trebuie să o aștepte până ajunge marfa de la producător. Această asteptare merită de fiecare dată, deoarece marfa ajunge în cele mai bune condiții și de la producătorul agreat de client.
10. Atunci cand achiziționează materiale de construcție, oamenii preferă să vadă produsele, să se asigure că sunt ceea ce își doresc. In plus, pot primi consiliere în magazin. Ce le spuneți acestor clienți? Cum îi convingeți să vă trimită lista lor cu cumpărături online și să aștepte materialele?
Punem accent pe timp, cu toții avem programul destul de încărcat și când spun

acest lucru mă refer la

familie, job, hobby-uri. Prin noi, clienții au posibilitatea, atunci când îsi încep construcția casei sau dezvoltarea unei afacerii prin investiții, să poată să își continue fără stres (în ceea ce privește achizițiile) viața și pasiunile în mod normal.
În plus, firmele îsi pot externaliza serviciul de achiziții, scutind astfel cheltuieli cu personalul și administrarea acestui departament, dar și scutirea de eventuale pierderi datorate comisioanelor care se dau de obicei celor de la achizitii. In mod clasic, o firmă pierde pe 2 părți. O dată că are cheltuieli cu angajații si administrarea acestora, dar și cu faptul că pot cumpăra mai scump anumite produse dacă aceștia primesc un mic comision să închidă ochii.
11. Sunt curioasă – să zicem că vă trimit online lista mea cu materiale de construcție. Ce urmează? Cine o preia? Încotro aleargă? Povestiți-mi puțin despre fluxul procesului-de la primirea comenzii până la livrarea la destinatar.
Fluxul comenzii este foarte simplu: clientul ne trimite online necesarul său de materiale, un consultant îl preia și contactează telefonic clientul, iar oferta se trimite pe mail. Dacă oferta este în regulă din punct de vedere valoric, aceasta se transformă în comandă și se emite factură proformă care se achită integral în avans. Odata cu emiterea facturii proforme, se  comunică și termenul de livare în funcție de produs. După livrarea mărfii, se emite factura fiscală și se trimite pe mail clientului.
Garanția produselor vândute de Vindem-Ieftin.ro este verificată și asigurată de furnizori, care îsi asumă responsabilitatea dacă apar  situații nedorite.
Riscul de achizitie este zero. Ne asumăm responsabilitatea și facem totul pentru clienții nostri ca în final să reușim o livrare perfectă și rapidă. Ce aș puncta aici este faptul că produsele comandate nu vin cu un singur transport, nu avem cum-comanda se splitează către mai mulți producători, așa că fiecare furnizor va trimite marfa sa clientului, acesta din urmă urmând să primească mai multe colete. Majoritatea își doresc ca totul să vină cu aceeași mașină, dar asta nu se poate-noi nu depozităm și nu manipulăm marfa, acesta și fiind unul dintre motivele pentru care avem posibilitatea să vindem ieftin. 
12. Ce se întâmplă dacă nu aveți/nu găsiți un produs de pe lista cuiva?
Dacă produsul dorit de client nu este afișat pe site-ul nostru, tot ce trebuie să facă este să ne trimită denumirea producătorului și a produsului și noi îi facem o oferta de preț. Aș dori să accentuez faptul că prin noi clientul are întotdeauna posibilitatea să obțină o ofertă mai bună pentru același produs de la același producător, deoarece noi anual putem avea un rulaj mult mai mare la producătorul respectiv și avem un preț care beneficiază de discounturi, pe când clientul final, dacă se duce direct la fabrică, beneficiază de un preț de listă, întrucat face doar o singură dată achiziție în comparație cu distribuitorul care face în mod frecvent achiziții.
13. Dacă vreau doar, nu știu, un obiect mic, pot apela la Dvs? Sau lucrați numai cu clienți care au șantiere și implicit necesar mare de materiale etc ?
Mă bucur că m-ați întrebat și lucrul acesta. Chiar încurajam clienții să ne trimită și necesarele mici, nu suntem genul de vânzători care „vânează” doar necesarele mari. Noi onorăm atât completările de comenzi fără costuri suplimentare de transport.
14. Care este profilul consilierului în domeniul acesta?
Echipa vindem-ieftin.ro este una specială din toate punctele de vedere. Fiecare consultant de vânzări are propriul lui stil de abordare, întrucat fiecare om are o personalitate proprie. La noi în echipă, targetul nu este pentru fiecare consultant, targetul este per total echipă, deoarece noi încurajăm și susținem conceptul de lucru în echipă.
15.Care sunt producătorii cu care aveți contracte?
Avem încheiate parteneriate cu toți producătorii care susțin acest concept și văd potențialul acestei companii. În mare parte, ne-am selectat atent parteneriatele întrucât marfa noastra ajunge direct de la producător acasă la client și aceasta trebuie să fie ambalată și livrată în condițiile cele mai bune
16. Sunteți prezenți în câteva orașe cu showroom-uri. În ce orase ? Care este utilitatea showroom-urilor?
Am deschis în martie doua showroom-uri în Ploiești și Focșani în care clienții pot să comande și să fie consiliați de către colegii nostri. Aceste doua centre respectă conceptul Casei de Comenzi Vindem-ieftin.ro în care găsim produse doar cu titlu de expunere, fără stocuri, manipulări sau transport.
17. Ce planuri de viitor aveți?
De curând am auzit următorul lucru: ca să poți să realizezi lucruri mărețe , trebuie să ai visuri îndrăznețe. Visul nostru este ca la fiecare 10 clienți, unul   să achiziționeze materiale de construcții online.



    Prin trimitere esti de acord cu termenii si conditiille "GDPR"

    Vezi mai jos mea in intregime

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    17 + 7 =