Constantin – Salutare deagi prietenei, bine ati reventi la BiziLiveTv, eu sint gazda dumneavoastra Constantin Paraschiv gazda voastra.

Avem o serie noua de emisiuni, ii spunem noi “BiziHub in dialog cu anteprenorii ”, asa cum bine stiti avem o platforma noua, se numeste BiziHub.ro, este un hub al afacerilor, anteprenorilor si al clientilor care isi doresc sa-si identifice parteneri clienti si bineinteles servicii in acest context sa le identifice mai usor online.
Acesta serie de emisiuni are trei obiective, dupa cum bine stiti, primul obiectiv ar fi sa sustinem afacerile locare, business-uriel locale si sa le identificati cu usurinta. Al doilea obiectiv ar fi sa identificati cu unsurinta parteneri, clienti sau viitorii furnizori, va puteti face agenda voastra de furnizori, de clienti mai departe, si al treilea obiectiv este sa reusim sa relansam impreuna economic si sa facem business impreuna si sa invatam sa recomandam si sa invatam sa acceptam si ca facem business impreuna in Romania foarte bine.
Astazi avem o poveste interesanta, povestea incepe mai demult si povestea conceptului a inceput in momentul in care proprietarul afacerii si-a construit propria casa si a alergat prin depozite pentru oferte de pret, materiale de calitate si asa mai departe, consultanta. Bineinteles fiecare dintre noi am trecut prin aceasta situatie, ei bine sa nascut acest business.
Il am alaruri de mine pe Cosmin Raileanu de ka Vindem-Ieftin.ro caruia is spun buna ziua si bine ai veni!

Cosmin – Buna ziua! Va multumesc foarte mult pentru invitatie

Constatin – Saluta Cosmin! Multumesc pentru ca-i accesptat invitatia si bineinteles suntem curiosi putin sa dezvoltam putin mai mult povestea. Stiu ca povestea a plecat din aceasta nevoie si oarecum povestile de business si business-urile sanatoase pornesc din nevoie si necesitate clara, concisa a unei in cere tu nu ai fost multumit sau a unei situatii in care tu aveai nevoie de un consultanta sau o firma care sa-ti aduca la dispozitie materiale, sa-ti aduca la dipozitie consultanta in acelasi timp sa nu mai pierzi tu timp si aici este clar ca pierderea de timp este o moneda scumpa pe care o platim toti. Bineinteles in acest moment timpul cumva e moneda cea mai scumpa pentru fiecare, Cosmin ai cuvantul, spunene putin despre povestea ta si cum a inceput.

Cosmin – A incaput foarte simplu, chiar atunci cand mi-am construit casa mi-am dat seama ca de fapt nu am pe nimeni alaturi de mine si toti ofertau, vroiau banii, nu conta calitatea, fiecare isi vindea produsele cum stia el mai bine sau imi prezenta avantajele acelor produse nespunandu-mi alternative la acele produse si atunci mi-am dat seama ca in loc sa ma ocup de afacerea mea, de activitatea pe care o desfasuram sa castig banii cu care sa-mi construiesc casa trebuia sa ma ocup de selectarea ofertelor, descoperirea de produse, inovatii care trebuia sa le folosesc. Mi-am dat seama ca daca ar exista o firma de genul asta mie mi-ar fi scutit
foarte mult timp, nu neaparat bani, banii hai sa spun ca ar fi fost pe ultimul loc, dar mi-ar fi scutit mult timp si normal ca si bani pentru ca puteam sa ma ocup in continuare de activitatea mea din care generam bani, doar ca nu exista o asemenea firma pe piata si am gandit un brand prin care consultantul cumva sa fie alaturi de client, acum povestea noastra sa oprit, sa zic asa, la un moment dat am intampinat foarte multe probleme cu furnizorii pentru ca acestea erau obijnuiti cu comertul traditional, clasic, in care marfa se vinde printr-un lant de hipermarketuri sau un lant de depozite clasice in care se afla materiale, omul vine le vede si cumpara ce gaseste sau ceea ce are nevoie.
Noi scurtam cumva acest lant si cumparam marfa de la fabrica sau importator in functi de situatie si masina merge doar o singura data, deci acesta este marele nostru secret, masina merge o singura data direct la client acasa. Normal ca nu suntem cei mai buni, nu suntem cei mai ieftini cum spune brand-ul nostru Vindem-Ieftin.ro, nu suntem chiar un pariu cu ieftin, ieftin nu inseamna prost pentru ca se confunda si chestia asta. Vindem brand-uri de top si avem pe pagina noastra foarte multe brand-uri consacrate care ne credibilizeaza business-ul.

Constantin – Cosmin scuza-ma ca te-am intrerupt, hai sa vorbim putin despre beneficiile si avantajele pe care le au clientii cand colaboreaza cu voi pentru ca si comunitatea noastra is comunitatea care ne urmareste in momentul de fata observa un trend pe zona de marketing si comunicare un interes pe beneficii si avantaje, inainte observam un trend “hai sa aflu povestea din spate”, in momentul de fata consumatorul, clientul si ma uit si la mine caut avantajele care m-ar interesa pe mine si atunci am zis sa mutam cumva comunicarea si sa cunoastem mai bine anteprenorul nu neaparat din perspectica si povestea lui anterioara ci din beneficiul pe care il ofera realmente afacerea, produsu’, serviciu’ si ceea ce inseamna relatia cu voi pentru un client.

Cosmin – Cum ai spus mai devreme putin, cele mai importante, sa zic asa, valori pe cere le avem in ultimul timp sunt: timpul si bani. Cu noi clientul cam asta economiseste, timp si bani.
Timp, de ce?
Pentru ca nu cauta prin site-ul nostru toata gama de produse pe care noi o avem.

Constantin – O ei prin depozit, din depozit in depozit offline.

Cosmin – Asta nu mai zic.

Constantin – Ea o saptamana sa zic.

Cosmin – Se face o selectie de oferte si n-o sa gasesti cea mai buna oferta pentru ca fiecare depozit sau hipermarket are anumite oferte, promotii, si campanii de marketing care nu te duc la nici un rezultat. Ideea este ca, desi activam in domeniul online, nu suntem un magazin online in care clientul o sa vina sa puna in cos da send si ii vine marfa acasa, nu exclus, la noi
este foarte simplu, avem un formular pe site, preturile noastre sunt informative, sunt intre doua variabile minim si maxim si sunt preturi informative ca omul sa-si dea seama ca pretul nostru este negociabil.
De ce este negociabil?
Pentru ca pretul este inluentat foarte mult de cantitate, calitate, calitatea materialelor pe care le doreste clientul pentru ca sunt game eco pe piata si clientul nu stie si noi oferim si gama eco si gama stas ca omul sa-si aleaga ce i se potriveste mai bine, si zona de livrare. Aceste trei variabile pot influenta pretul, clientul trimite o lista de materiale cu cantitatile, zona de livrare, domnule acolo eu as dori marfa, si de aici in aceasta perioada dureaza mai mult pana preluam cererile clientilor nostrii dar intra in legatura cu un consultant uman, un om, nu o platforma in care trimitem clientul si primeste un mail de confirmare. Intra in contact telefonic unde se identifica nevoile cu adevarat: Are acces TIR? Este in mijlocul orasului?, Este in sat?, Are posibilitatea sa descarce? Ca sa stim cum optimizam mai bine transportul in asa fel in cat el chiar sa economiseasca sume importanta de bani.
Toata lista aceea poate cuprinde unu, doua, trei sau chiar zece produse din trei, patru game diferite, sa zicem: fundatie, structura metalica, acoperis. Deci omul poate sa-si cumpere inclusiv acoperisul, trimite o schita, are un consultant care-l consiliaza in alegerea produsului dorit si atunci i se face un deviz corect si concret pe nevoile acestuia pentru ca nu sunt doua acoperisuri identice, decat in cartierele rezidentiale, probabil, plus ca majoritatea clientilor nu stiu si intreaba cat e metrul patrat, metrul patrat este nerelevant in aceasta discutie pentru ca accesoriile si sistemele de scurgere, sisteme complementare ale sistemului de acoperis.

Constantin – pot genera costuri suplimentare”) de care omu’ nu stie pur si simplu si atunci omul face o singura data in viata sau de doua ori, probabil, o achizitie de acoperis si atunci are nevoie sa fie consiliat de cineva, iar acel consilier trebuie sa cunoasca foarte bine detaliile, deci vanzare noastra este cumva consultativa.

Constantin – Ok, un avantaj competitiv pe care-l observ acum este cel de consultanta pe toate palierele, fie ca vorbim de structura casei, fie de acoperis, fie de dezvoltare la interior sau exterior si un alt avantaj competitiv este ca iti economisesti timp si resurse in momentul in care vrei sa identifici materialele pentru fie renovare, fie constructie.

Cosmin – Exact, exact.

Constantin – Mai zimi tu inca un avantaj competitiv pe care eu nu-l observ pentru ca inca suntem intr-o discutie la final, tocmai pentru cei care vad video-ul acum si cei care vor vedea video-ul mai tarziu.

Cosmin – Cel mai inportant avantaj este, din punctul meu de vedere, persoana fizica este neglijata foarte mult in general.

Constantin – Asa este, 100% de acord cu tine.

Cosmin – Si chiar daca are o calitate mai mare, sa zic ca-si face un proiect pe PFA, isi face un mic proiect, un atelier, o mica chstie nu este …

Constantin – Nu este bagat in seama..

Cosmin – Nu vroiam sa folosesc, dar totusi este ignorat si noi cumva suntem alaturi de el sa faca alegerea cea mai buna. Noi am castigat foarte mult cu acest lucru si am ajuns la o recurenta, in momentul asta, de 65%, 65% dintre clientii nostri se intorc si cumpara din nou, nu mai spun de recomandarile acestora care vin din nou, cunostinte, neamuri stiti cum e pe la tara, daca ai intrat intr-un sat si ai vandut un acoperis si omul a fost multumit si primarul si doctorul si preotul vin si cumpara de la tine online, dar un segment foarte important sunt si anteprenori care sunt considerati la un moment dat tot clienti finali, anteprenori care-si construiesc sau isi dezvolta afacerea, nu stiu, folosesc materiale de constructii pentru dezvoltarea activitatii lor, chiar daca ei au, sa zic, o activitate..

Constantin – Auto, mai sunt vulcanizarile.

Cosmin – Sunt anteprenori.

Constantin – Exact.

Cosmin – Dar acestea sunt tratati, cand isi cumpara materiale de constructii mai multe sa zic, tot ca niste clienti finali.

Constantin – Cafenele, la fel, care renoveaza tot timpul.

Cosmin – Si restaurante, acestea fac parte din segmentul clientilor nostri si am incercat sai facem sa inteleaga ca partea asta de negociere este foarte importanta, cu cat cantitatea este mai mare cu atat putem sa negociem mai mult. Una este sa cari doi paleti pe un TIR si alta este sa cari un TIR complet direct din fabrica la client, adica lucrurile se simplifica foarte mult si poti sa cimperi un TIR la un pret foarte bun si sa-ti faci o completare de unu, doi paleti local acolo, nu mai conteaza ca nu economisesti la toata marfa, dar alaturi de noi incercam cumva sa gasim solutia cea mai buna pentru un client, nu suntem perfecti dar totusi cineve e de partea clientulu chiar daca lucram si noi cu oameni mai avem sincope, mai ales in perioada aceasta.

Constantin – Chiar, ce va impiedicat in perioada asta? Care au fost provocarile sa cresteti?

Cosmin – Noi am crescut foarte mult in aceasta perioada, comenzile s-au dublat, pot spune, dar cea mai mare provocare a fost sa ne mutam echipa din birou acasa si sa lucram mai mult, adica asta a trebuit cumva sa lucram foarte mult la psihicul colegilor nostri si sa-i facem sa
inteleaga ca ceea ce se intampla maine este influentat de ceea ce facem astazi si daca reusim ca astazi sa ramane pe baricade maine vom avea, nu stiu, clienti mai multi, fericiti, multumiti si vom primi cumva recomandari mai cu drag pentru ca am fost in momente grele alaturi de clientii nostri.

Constantin – Da, dar totusi in acesta perioada si pentru echipe si pentru management si pentru colegi si pentru clienti a fost o perioada dificila si ma gandesc aici ca si voi ati depus eforturi speciale ca manager sau ca proprietatul de afacere cu siguranta ati lucrat mai mult.

Cosmin – Exact, mai mult.

Constantin – Si asta cred ca e evident in orice afacere. Ce te ajuta pe tine sa mergi mai departe, sa evoluiezi? Care sunt sursele de inspiratie? Care sunt sursele de motivatie? Ce te mana de la spate?

Cosmin – In primul rand imi place ce fac si am noroc ca in echipa pe care o conduc sa am oameni la fel de pasionati, oameni pasionati de relatia cu clientii, oameni pasionati de vanzari in primul rand. Cumva aici ne-am dat examenu’ prin faptul ca interactionam cu oameni din toata tara, chiar si din afara tarii, ca sunt romani care lucreaza in afara tarii si isi cumpara materiale pentru renovare acasa in Romania. Ne adaptam foarte mult de la un client la celalalt si incarcam sa depasim, deci cumva dorinta angajatilor de a evolua, fiind intr-un oras mic cum este Ramnicu Sarat va dati seama ca nu am avut acces la o forta de munca foarte bine pregatita.

Constantin – Dar ati pregatit-o.

Cosmin – Da, si pot sa spun ca cel mai mare pariu este sa iei un om care a lucrat de exemplu la un hipermarket de produse alimentare sau in confectii si sa-l aducem aici sa-i dam un laptop, un telefon si sa-l treinuim vreo 3-6 luni chiar poate un an de zile pana cand acesta isi descopera, poate el are niste calitati dar nelucrand are lacune si pe noi chestia asta ne motiveaza foarte mult ca ne construim ceva din nimic, de la zero.
A fost un pariu pentru ca nimeni nu mi-a dat nici o sansa si acum furnizorii vin foarte deschisi catre noi, vin cu o mai mare disponibilitate in conditiile comerciale, in facilitatile de livrare catre clienti, adica “Domnule hai ca livram si comenzi mici nu livram numai cu TIR-ul, ca ne-am invatat sa stam la benzinarie”, ma refer la agenti aici, si vindeau cu tirul la, ma rog, diferiti consumatori mai mari.Ei acum ne adaptam si vazand ca este o deschidere foarte mare catre online sunt si ei un pic mai, au primit ordine de sus, care sunt online, va rog focusativa un pic ca trebuie sa fim acolo si pe noi situatia creata in ultimile trei luni ne-a ajutat foarte mult pentru ca furnizorii nostri au inteles munca noastra de atatea ani, de sase ani ne chinuim sa implementam vanzarea consultativa de materiale de constructii.

Constantin – Super, va sateptam in fiecare luni seara la “Doza de Vanzari” avem acolo doi specialisti cu care discutam despre modalitatile de abordare, discutam despre abilitatile de comunicare si de vanzare in aceasta perioada si poate ar fi bine pentru echipa sa-i invitam.

Cosmin – Cu siguranta sunt cativa din echipa noastra care sunt cu ochi pe voi in fiecare luni.

Constantin – Multumim!

Cosmin – Au invata foarte multe, am vazut ca l-ati avut invitat pe Andrei Dunuta.

Constantin – Da, i-l avem invitat in fiecare seara pe Andrei Dunuta si pe Bogdan Comanescu in fiecare luni seara de la 20:00 – 20:30, si saptamana viitoare discutam despre modalitatile de abordare: Facebook, LinkedIn si asa mai departe. Mesaje prin care putem atrage atentia unul altui si care sunt cele mai bune modalitati de a comunica in aceasta perioada.

Cosmin – Cred ca in perioada acesta cu totii am invatat cate ceva.

Constantin – 100%.

Cosmin – Chiar daca am fosta intr-o zona incordata asa de, sa zic, un pic rezervati, cred ca toti anteprenori au fost mai cretivi, au fost mai dispusi sa invete, au fost mai dispusi la compromisuri cumva, hai sa face ce o fi numai sa mearga inainte treaba.

Constantin – Exact.

Cosmin – Si chetia asa daca e sa vedem partea buna a lucrurilor nu ne-a adus numai beneficii, daca e sa ne plangem acum cu toti am intampinat acum..

Constantin – Intram in valul plangerii.

Cosmin – Da, treubie sa gasim solutii chiar la orice problema, important e sa fim bine intentionati cu totii si sa mergem intr-o directie in care sa ne gandim si la celalalt de fiecare data cand facem o tranzactie, domnule el ce castiga, noi ce castigam si …

Constantin – Foarte bine spus, asta inseamna sa te gandesti si la celalalt si sa nu te gandesti doar la binele tau, sa te gandesti si la binele lui, sa castige si le, adica sa fie win, win.

Cosmin – Un parteneriat in care toata lumea sa fie fericita.

Constantin – Un ultim gand catre comunitatea noastra si catre anteprenorii care nu au avut asa sanse ca si voi, ma rog, unii dintre ei abea cuma si-au deschis terasele, restaurantele din comunitate. Abea am fost sa-i vizitam, deabea si-au redeschis portile, trei luni au stat ma rog au fost si comenzi online, oricum au suferit mai multe pierderi. Un gand pe care-l dai in comunitate?

Cosmin – E foarte simplu, trebuie sa gasim solutii cu toti la.. , fiecare stie business-ul lui si fiecare stie ce are prin buzunare, “Domnule cam ce mai am si ce pot sa mai fac?”.

Constaintin – Corect!

Cosmin – Cred ca fiecare dintre noi ar trebuie sa vada partea buna a situatie, un anteprenor, daca are lucrul asta cred ca se poate reinventa, daca ramai in zona aia in care tot te consideri nefericit,”Domnule, nu am avut noroc”, pai chiar no sa avem noroc. Deci pur si simplu trebuie sa avem rabdare sa ai incredere in tine si sa renunti la ceea ce-ti este daunator, pur si simplu scoatem tot ce avem in buzunare, punem pe masa, asta mai am, hai sa ma reorganizez.Cred ca aici trebuie sa mergem cu totii in directia asta si cu siguranta o sa depasim pentru ca criza nu va veni chiar acum, probabil acum e o chestie de relaxare, oameni incep sa cheltuie un pic, adica spera ca va mai veni banuti si atunci avem timp sa ne repliem ca pe viitor sa preintampinam asemenea situatii. Dar cred ca un lucru e foarte important ca economia noastra si fiecare anteprenor ar trebui sa aibe o educatie financiara in asa fel in cat sa nu joace tot timpul all-in, sa aiba totusi un scenariu pesimist in care poate sa vind o pandemie cum a fost cea din 2020 si s-a naruit totul.
Cum spune Lorant, sa ai economia aia clara, 10% in fiecare luna pentru orice. E adevarat, pana nu simti pe pielea ta zici ca tie nu ti se poate intampla.

Constantin – Multumim frumos! L-am avut alaturi de noi pe Cosmin Raileanu de la Vindem-Ieftin.ro. Pentru cei care ati venit pe video mai tarziu sa stiti ca-l puteti vedea pe Youtube, va puteti abona acolo in playlistul nostru si pentru cei care sunt noi in comunitatea Bizihub va asteptam alaturi de noi unde va puteti identifica furnizori, clienti si mai mult produse, servicii care sunt oferite la un pret preferential sau discount. Puteti gasi tot felul de oferte in platforma, bineinteles cu ajutorul si sprijinul comerciantilor din platforma, noi suntem doar portavocea si incercam sa va oferim o imagine mai clara mai usoara de identificat asupra unor noi parteneri. Evident ca va puteati duce pana la Ramnicu-Sarat sa-l cunoasteti pe Cosmin dar am zis sa vi-l oferim mai usor asa pe online.

Cosmin – Si eu va multumesc foarte mult!



    Prin trimitere esti de acord cu termenii si conditiille "GDPR"

    Vezi mai jos mea in intregime

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    10 + thirteen =