Prezentator – Bun gasit la o noua editie “Business Class Made In Romania”, tara noastra a inregistrat cea mai mare crestere a lucrarilor de constructii din Uniunea Europeana la inceputul acestui an fata de cel trecut, dar produsele de baza in constructii cum sun fierul beton, cimentul sau tabla au acum preturi cu 30% mai mari fata de cotatiile din 2016, de asemenea materialele pentru finisaj au tendinta de a se scumpi si ele ca sa nu mai vorbim de timpul pe care constructorii il pierd in cautarea celor mai bune materiale si preturi. Confruntandu-se cu aceasta problema, un anteprenor din Ramnicu Sarat a abordat problema intr-un mod cu totul inedit, a inceput o afacere online de comercializare a materialelor de constructii si pentru ca reteta sa fie una cu succes garantat a adaugat servicii si oferte personalizate in functie de client. Preturi mult mai mici ca urmare a lantului comercial dar si posibilitatea alegerii din game profesionale care nu sunt disponibile in orice magazin, pe scurt Vindem-Ieftin.ro Casa de Comenzi online.
Reporter – Suntem la Expo Construct la Romexpo si suntem la standul Vindem-Ieftin alaturi de Cosmin Raileanu care ne va spune ce anume la determinat sa vina si sa expuna aici dar si care sunt noutatile cu care a venit anul acesta.

Bun gasit domnule Raileanu!

Cosmin – Va multumesc foarte mult pentru incredere si pentru faptul ca ne dati posibilitatea sa ne prezentam afacerea, noi suntem o firma din Ramnicu Sarat, activam online, am inceput acum doi ani si jumatate. Anul trecut am fost prezenti la acest targ intr-un stand mult mai mic cu o echipa mult mai mica si anul asta am zis sa fim cum suntem cu adevarat, cu totii aici, mai multi. Avem o credibilitate mai mare acum, incercam sa le explicam clientilor nostri de ce sa ne contacteze.
In primul rand sa ne contacteze pentru a-i putea consilia pentru ca asta lipseste foarte mult, ii consiliem vizavi de pret, de calitatea produselor, de utilizarea acestora si cel mai important atuu al nostru ar fi pretul. Punem accent pe acesta pentru ca intr-o piata nebuna cum e cea a materialelor de contructii sunt foarte multe variante eco, premium, iar noi incercam cumva sa explicam clientului ceea ce i s-ar potrivi conform bugetului care-l are.

Reporter – In momentul in care oameni intentioneaza sa renoveze ceva sau sa contruiasca ceva si aud despre preturi mici cateodata se gandesc ca nu poate fi adevarat. Ce anume determina preturile mici de la Vindem-Ieftin.ro?

Cosmin – Faptul ca a vinde ieftin nu inseamna a vinde produse de slaba calitate, vindem ieftin produse de top, produse premium, dar care au un adaos foarte, foarte mic.
Cum reusim sa facem asta cu adaosul foarte, foarte mic?
Scurtam drumul materialelor de constructii, pe care noi le vindem, de la producator la client, incercam sa nu mai depozitam marfa , sa nu mai transportam noi, sa nu mai inventariam, sau ma rog sa ne facem tot procesul de gestiune. Asa ca am spus nu stocurilor, am renuntat in totalitate la ele si incercam sa trimitem marfa direct de la furnizor la client, lucru care se poate, exista si functioneaza. Clientii sunt foarte incantati ca marfa lor vine ambalata de la fabrica, vine noua, vine fara defecte, nu sunt chestii ascunse care de fapt se intampla atunci cand le depozitezi. Incercam se ne facem totusi
mai credibili prin faptul ca suntem la un targ, prin faptul ca oferim o consultanta profesionista si avem nevoie de la client doar de o lista, un necesar de materiale pentru a-i face o oferta clara, corecta din punctul nostru de vedere si doar atunci putem sa-i dam si pretul.

Reporter – Da, pentru ca este foarte important sa spunem: ca in momentul in care un client vine la voi sau catre voi are parte de o oferta personalizata si este foarte important pentru ca de multe ori oameni ajung sa cumpere in necunostinta de cauza, oamenii nu se informeaza sau daca se informeaza, se informeaza foarte putin pe raionul uni magazin, iar decizia o ia, poate, la cald. Este o diferenta in momentul in care vine la voi, pentru ca asa cum ne spuneati mai devereme i se personalizeaza toata oferta, omul este ajutat sa aleaga acele produse care i se potrivesc si care se potrivesc respectivului lucru pe care vrea sa-l faca ulterior?

Cosmin – Pe piata stiti foarte bine ca sunt foarte multi producatori, concurenta este acerba, nu se mai intampla ce se intampla in 2008 cand toata lumea construia dar marfa nu exista, acum este invers, este foarte multa marfa, clientii sunt foarte putini deci sunt mai atenti cu banii lor. Avantaju’ cel mai mare ar fi ca noi incercam sa identificam nevoile clientului conform nevoilor care le are pana la urma, sunt clienti care ar vrea dar nu pot financiar si atunci noi incercam sa le gasim produse care se muleaza foarte bine pe ceea ce dansii construiesc si incercam sa le dam o varianta si mai economica dar si mai buna, ma repet vindem ieftin nu inseamna ca vinde ieftin produse de proasta calitate. Deci vindem un produs premium, dar la un cost de bun simt, cu un adaos de bun simt si nu incercam sa ne pacalim clientii cu o calitate mai slava a produselor. Stiti foarte bine ca hipermarketurile, in general, si-au creat propriile brand-uri, propriile calitati dar totusi sunt produse de uz caznic sunt produse care trebuie sa se consume si clientul nu primeste un produs profesional pentru ca acel produs profesional nu este accesibil in hipermarketuri din cauza adaosului foarte mic. La noi este posibil pentru ca-l avem, avem contracte foarte importante cu producatori importanti care furnizeaza o gama mai speciala de produse. De multe ori aceasta gama speciala de produse este mai ieftina decat un produs cu reclam la TV, un produs de uz caznic cum am spus mai devreme.

Reporter – Da, pentru ca in ultima perioada marketingul este atat de important, dar asta nu inseamna ca neaparat produsele care au parte de un marketing foarte bine pus la punct sunt si cele mai de calitate. Deci iata oamenii pot gasi si alte produse fata de cele pe care le gasesc in mod normal in marile lanturi de magazine.

Cosmin – Da, sunt produse mai speciale, sunt produse care necesita consultanta mai tehnice. Oamenii nostri sunt pregatiti pentru asa ceva sunt pregatiti sa identifice nevoile clientului si abia apoi sa-i ofertam, atuul nostru cel mai mare este faptul ca nu avem stoc. Comanda poate pleca imediat ce banii sunt in contul nostru, pleca direct la furnizor si se poate livra chiar si a doua zi, depinde de gama de produse pe care clientul o doreste. O comanda se face intr-un anumit circuit, , la noi nu, la noi comanda este instant, pleaca instant catre producator, se pregateste marfa, marfa vine ambalata de la fabrica asa cum ar trebui sa vina o marfa noua pe care clientul o plateste, nu sta sub nici o forma in depozite in conditii improprii cu saci degradati sau cu anumite placi lovite, strambe. Deci incercam sa aducem si o calitate foarte buna si un pret foarte bun si nu in ultimul rand un lucru pe care toti ne doare, timpul.
Deci timpul, stiti foarte bine este din ce in ce mai comprimat, e mai scurt, nu avem timp de familie, de cei dragi, de lucrurile cu adevarat importante si atunci clientul poate cumpara de la noi absolut tot dintr-un singru loc mai ieftin decat in depozitele clasice sau hipermarketuri si atunci are si timp are si bani. Pentru ca poate 10-15% nu vi se pare foarte mult la o suma de 1000Lei, sa zicem, dar la o suma de 100.000lei inseamna mai mult.

Reporter – Da, deja vorbim despre mult mai mult si poate banii pe care ii economisesc dintr-o parte oameni ii pot investii in alta parte, poate tot in constructii, cine stie.

Cosmin – Ii pot investi poate in pregatirea copiilor, poate intr-o vacanta frumoasa cu familia. De ce sa cumperi mai scump acelasi produs, mi se pare total neportivit.

Reporter – Deci avem foarte multe avantaje a acestui sistem, este si motivul pentru care voi ati reusit sa va impuneti pe piata luptand cu niste colosi pentru ca trebuie sa fim realisti, industria este de asa natura si comertul se face in momentul de fata prin cei mari colosi catre care oameni merg poate vrand-nevrand poate datorita marketingului despre care vorbeam mai devreme.

Cosmin – Da, noi declaram razboi in sensul ca suntem mai cinstiti cu clientii. Daca ceilalti il considera razboi, noi nu-l numim chiar asa, noi suntem mai aproape de clienti, incercam sa le identificam nevoile si sa venim cu o oferta clara, corecta, mulata strict pe nevoile clientului, nu promitem ce nu putem realiza.

Reporter – Sunt 4 zile de expozitie, ce sa intamplat pana acum, noi suntem in a 3-a zi, cum vi s-au parut oameni?

Cosmin – Clientii au fost mult mai receptivi, am intalnit clienti care au fost si anul trecut sunt incantati de faptul ca am evoluat, avem un stand mai mare, ne sustin anumiti producatori importanti si chestia care ne place si mai mult este ca multi clienti s-au oprit in dreptul standului au vazut conceptul, au vazut sigla si au spus: “Da, da stiu despre ce este vorba.”.
Un lucru care anul trecut pe vremea asta nu se intampla, era ceva foarte ciudat nu parea foarte interesant, standul era mai mic, noi mai slab pregatiti pentru ca si pentru noi a fost o noutate, dar acum chiar stim ce avem de facut suntem mult mai profesionisti si cu siguranta ceilalti producatori cu care noi am inceput sau viitori parteneri sunt mult mai mulati pe nevoile noastre. Daca la inceput erau mult mai reticenti cu privire la faptul ca trebuie sa livreze singur marfa acum totul li se pare normal, e de fapt viitorul, asa privim noi lucrurile.
Suntem convinsi ca toate cumparaturile se vor face in viitor in online, noi in asta investim, si vrem sa fim printre primi care pun la punct sistemul asta. E posibil sa mai fie si altii pe viitor pentru ca si cei din celelalte domenii au la fel o concurenta, dar noi punem la punct sistemul incercam sa venim cu ceva diferit si daca clientul intelege ce facem, cu siguranta o sa si aprecieze tot efortul nostru.

Prezentator – Curiosi cum poate functiona o afacere de asa natura si dornici sa aflam cum putem scuti timp comandand materialele de constructii din fata calculatorului si culmea la preturi mult mai mici decat in depozite, am urmarit echipa Vindem-Ieftin pe parcursul mai multor saptamani. I-am urmat la Expo Construct, la noile puncte de lucru din Ploiesti si Focsani si la final pentru a intelege mai bine cum este procesata o comanda am ajuns la centrul din Ramnicu Sarat.
Reporter – Suntem la Casa de comenzi a site-ului Vindem-Ieftin.ro si vorbim cu domnul Cosmin Raileanu care ne va prezenta care sunt punctele forte ale acestei afaceri care a inceput-o cu putin timp in urma dar care, iata, este intr-o continua dezvoltare.

Cosmin – Bine ati venit la centrul nostru de comenzi, asa-l numim noi, aici este intreaga noastra echipa care proceseaza toate comenzile care vin pe site, este si un mic showroom de prezentare produse pentru ca avem si clienti din Ramnicu Sarat care cumpara de la noi si vor sa vada anumite produse, dar pentru clientii online avem o intreaga echipa care punem la dispozitie absolut tot ce e nevoie ca sa convingem clientul ca este cea mai buna varianta. Va invit mai departe sa vedeti intreaga echipa, sa vedeti oameni care sunt in spatele intregii munci si ramane sa ne cunoastem mai bine.

Reporter – Lucru pe care o sa-l facem noi chiar acum.

Reporter – Suntem in centrul de comanda acolo unde se intampla concret actiunea si vorbim cu directorul de vanzari de la Vindem-Ieftin.ro, Bianca.

Bianca – Buna ziua! Bine ati venit in sediul nostru, suntem incantati, aici se desfasoara practic activitatea noastra. In dreapta mea observati pe cei care fac parte din echipa Vindem-Ieftin, suntem in total 12 in acest sediu. Ne dorim sa mai avem inca 4 noi colegi care o sa lucreze in punctele de lucru din Focsani si Ploiesti, noile puncte deschise. In continuare ne dorim si suntem in cautare de noi colegi, pe acesta cale invitam pe toti cei care doresc sa faca parte din echipa Vindem-Ieftin sa intre pe site-ul nostru la pagina “Cariere”, si sa depuna acolo CV-urile chiar daca dansii nu au experienta in ceea ce priveste materialele de constructii, nici nu ne dorim, noi ne dormi sa ne formam oamenii. Daca isi doresc sa lucreze intr-un mediu in care marea majoritate este online noi ii asteptam.

Reporter – Asadar este o oportunitate pentru joburi dar si o cautare a voastra de oameni bine pregatiti pentru ca in mare parte ceea ce se intampla dupa ce omul vede de pe site care sunt ofertele el este primit de un consilier.

Bianca – Corect, corect, din prima clipa, sa zic asa, clientul ne viziteaza site-ul observa o abordare diferita. Spun acest lucru intrucat pe site-ul nostru nu o sa vedeti preturi afisate la produse, intradevar noi am facut o sectiune cu preturi unde clientul poate sa vada ultimele noastre comentzi livrate cu tot cu localitati si preturi, dar practic pretul pentru fiecare produs no sa-l gasiti pe site-ul nostru si va spun si de ce nu avem pe site-uri preturile afisate. Intrucat noi ne tratam fiecare client intru-un mod special, asta inseamna ca noi facem ofertele personalizate in functie de fiecare necesar din aceasta cauza ne incurajam clientii sa ne trimita tot necesarul pe care-l au dansii chiar daca in momentul de fata un client este doar la fundatie si doreste sa achizitioneze fierul, stim ca urmatorul pas pentru dansu’ este acoperisul, caramida, tamplaria, pe acesta daca are proiectul casei este foarte bine sa ne trimita tot necesaurul sau tot proiectul mai bine zis astfel incat sa aibe din timpul estimativ un cost pentru fiecare etapa a caseriei, fiecare etapa a constructiei.

Reporter – Si in momentul in care o persoana intra pe site si vede ca nu sunt preturi acolo nu se simte oarecum descurajat? Si ce faceti astfel incat sa-i incurajati sa va sune si sa faceti o oferta personalizata?

Bianca – Pe site-ul nostru o sa vedeti pentru fiecare produs noi avem deja numarul si imaginea fiecarui consultant, afisat, asta inseamna ca dansu’ poate sa-si aleaga orice consultant doreste si pur si simplu sa ne sune. Indiferent de departamentul la care suna el este redirectionat sau pur si simplu pe loc consultant, mai bine zis consiliat, astfel in cat sa i se ofere toate informatiile. Sunt clienti care suna doar pentru o informatie, sunt clienti care suna sa vada de fapt care este conceptul nostru si care ne sunt, sa zic asa, directiile de ofertare, dar in general noi tinem foarte mult legatura dintre consilieri si client. Asta inseamna ca daca un client, sa zic ca a luat de la cineva doar fierul sa stiti ca merge cu acelasi consultant pentru fiecare etapa chiar daca este directionat pentru informatii catre un al departament.

Reporter – Cat de important este consultantul in a stabili aceasta relatie cu clientul si cat de important este ca oameni sa fie bine pregatiti? Cat de important este ca ei sa sie exact in momentul in care fac o oferta tot trebuie sa stie o gama variata de produse si cum s-ar putea descurca o persoana care nu are experienta sa fie integrat intru-o astfel de echipa?

Bianca – Bun, in cazul firmei noastre sa stiti ca sunt mai multe nivele, adica, un nou consilier care intra in echipa noasta nu o sa aibe din prima impactul cu clientul pentru ca intai ca in orice domeniu trebuie sa invatam, asta inseamna ca persoanele vechi din firma si chiar si noi care suntem ii ajutam si ii invatam. La urmatorul nivel ia contact cu clientul si este in masura ca sa poate sa ajute clientul respectiv in ceea ce priveste informatiile, preturile, oferta. In momentul de fata noi detinem un program intern, un CRM, in care sunt introduse toate ofertele si toate preturile, un suport mai mult tehnic care te poate ajuta ca sa oferi toate informatiile.

Reporter – Cat de importanta este personalizarea ofertei pentru fiecare client in parte? Pentru ca spuneati ca anumiti oameni va abordeaza inca din momentul in care au nevoie de prima materie pentru a construi ceva.

Bianca – Haideti sa va explic ce inseamna pentru noi personalizare, cand spun personalizat ma refer la faptul ca facem oferta de pret in functie de necesarul clientului, asta inseamna ca sunt anumite persoane, de exemplu: juridice, care cumpara o cantitate foarte mare, asta inseamna ca are un pret preferential pentru cantitatea respectiva. Pentru noi nu pot sa spun ca tratam special persoana fizica fata de cea juridica. Sunt persoane fizice care intradevar si dansii achizitioneaza cantitati mari, atunci se face o oferta de pret personalizata pentru respectiva cantitate, pentru ca este normal sa fie un anumit pret si noi la randul nostru sa ne negociem pretul la producatori pentru o cantitate mai mare fata de cantitatile mici, nu spun ca, cantitatile mici nu sunt tratate si ele intr-un mod adecvat de consilierii nostri, numai ca pentru cantitatile mari se cer de la producator, noi numim in termen proiecte, ca sa le obtinem un pret preferential, de exemplu la tencuiala decorativa daca avem un proiect de 600 m.p. va dati seama ca face un pret special la producator si atunci si dansul la lucrarea respectiva o sa aiba la fel. Adaosurile pe care noi le comercializam sunt foarte mici si datorita gamei largi pe care noi o avem dar si datorita faptului ca nu avem multe dintre costurile suplimentare, ca sa zic asa, care se adauga la marile magazine, cum ar fi transportul, pierderile, manipularile care de cele mai multe ori se reflecta in pretul produsului pe care dumneavoastra il achizitionati de la raft, orice produs care este stocabil genereaza niste costuri care automat se evidentiaza in pretul care este afisat la raft.

Reporter – Si de la ideea asta a si plecat Vindem-Ieftin.ro.

Bianca – Da, de la aceasta idee a plecat, faptul ca stocurile, de fapt noi am vrut ca prin acest concept sa aveti acces si la producatorii pe care de obicei dumneavoastra nu-i gasiti in marile magazine, producatori de calitate, sa le zic asa, nu-i gasesti in marile magazine cum ar fi: Caparol, Weber, cei care nu au intrat inca in aceste magazine. Prin noi aveti acces la toti ptoducatorii, daca dumneavoastra preferati un anumit producator pentru caramida sau pentru tencuiala sau pentru rigips la noi aveti posibilitatea, noi nu vindem ceea ce avem pe stoc, noi vindem ceea ce doriti dumneavoastra.

Reporter – Ceea ce inseamna ca intotdeauna sunteti deschisi dorintei potentialului clinet.

Bianca – Automat, si potentialilor clienti si potentialilor producatori, cei care vor sa lucreze cu altceva fata de ce exista, pentru ca prin noi au o consiliere si inseamna ca produsul lor este bine consiliat in fata clientului si prezentat cu toate avantajele pe care producatoriii respectivi le prezinta pe piata.

Reporter – Dincolo de partea profesionala vorbim si despre omul din spatele afacerii, domnule Raileanu, ati pornit in aceasta afacere acum doi ani doi ani si jumatate, de ce? Care a fost imboldul si cum s-a dezvoltat atat de rapid o asemenea afacere?

Cosmin – E foarte simplu, in urma cu trei ani am demarat aceasta activitate datorita nevoilor pe care le-am avut eu si asta ce inseamna ca de fapt de zece ani ma ocup de activitatea cu fer forjat, noi ma avem o societate in cadrul firmei care se ocupa cu, comertul si importul de fier forjat. Neavand timp sa ma ocup de constructia casei as fi preferat sa am o asemenea firma care sa-mi puna la dispozitie absolut tot, sa dau o lista si sa primesc marfa acasa, sa platesc totul intr-un singur loc, sa nu alerg, sa nu umblu, sa nu caut, si in momentul in care am inceput constructia casei mi-am dat seama ca asa ceva lipseste si mi s-ar potrivi perfect.

Reporter – Si nu lipsea doar de aici pe plan local, ci lipsea din toata Romania.

Cosmin – Lipsea pe plan local sa zic asa si m-am gandit ca ar putea fi dezvoltata, sa zic, si la nivel national, si de aici a venit si ideea de a vinde online. Acum in iunie facem trei ani de activitate la Vindem-Ieftin si totodata implinim 10 ani de activitate totala sa zic asa.

Reporter – Pana sa incepeti o asemenea afacere va trecut vreodata prin minte sa parasiti Romania.

Cosmin – Da, cand eram student am vrut sa plec in Grecia sa muncesc, parintii mei mi-au spus sa mai stau un an sa ma angajez. Am inceput sa muncesc la diferite firme, am fost student, in perioada facultatii am muncit, bineinteles, si apoi am revenit acasa in Ramnicu Sarat si am inceput afacerea cu fier forjat.

Reporter – In contextul in care vedem o foarte mare activitate, aici. Cum stati cu viata personala? Mai aveti timp pentru ea?

Cosmin – Imi place foarte mult ceea ce fac, atat mie cat si oamenilor care sunt aici, ne place, nu facem doar pentru bani lucrul acesta, bineinteles ca in fond totul este pentru bani, dar ne place ceea ce facem si nu simtim ca muncim, nu simtim cand trece timpu’. Atunci cand iti place sa faci un lucru il faci si bine si iti si iese, bineinteles. Iar despre partea cu familia, am doi copii care ma asteapta si ma descurc, adica le impartim echitabil sa zic asa, e in regula, deocamdata nu am plangeri sau reprosuri din partea sotiei ca petrec pre mult timp la firma sau, ma rog, in deplasare.

Reporter – Ce hobby-uri aveti?

Cosmin – Hobby-uri, la hobby-uri ar fi sportul, la modul general, miscarea, sportul, plimbarile, nu pot sa spun calatoriile ca nu prea am timp de calatorii, dar asa in fiecare dimineata facem putina miscare.

Reporter – Si care ar fi cea mai mare dorinta pe viitor?

Cosmin – Ar fi, sa ne castigam respectul atat noi cat si colegii nostri, in acesta piata a materialelor de constructii, sa reusim sa aducem o echipa foarte puternica intr-un oras asa de mic cum este Ramnicu Sarat, sa vindem in toata tara si sa ne platim foarte bine oamenii ca nivelul de trai sa creasca cel putin in grupul nostru sau in echipa noastra ca mai departe orasul nu stiu cat se va dezvolta. Noi ajutam la dezvoltarea lui aducand bani din alte judete si bineinteles oamenii vor deveni mai profesionisti pe masura ce firma va evolua.



    Prin trimitere esti de acord cu termenii si conditiille "GDPR"

    Vezi mai jos mea in intregime

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    6 + 7 =